آشنایی با موسس شرکت


آقای مجید درستکار کارشناس مکانیک در طراحی جامدات می‌باشند. ایشان فعالیت صنعتی خود را در مجموعه جهاد تحقیقات توس، وابسته به مرکز تحقیقات مهندسی جهاد خراسان در سال 1375 آغاز نموده و در زمینه‌ تجهیزات صنایع دفاع، نیروگاههای گازی و سیکل ترکیبی، کارخانجات فولاد سازی و طراحی و مهندسی معکوس ماشین‌آلات کاربردی، تجربیات ارزنده‌ای را کسب و اجرایی نموده است. وی با همکاری متخصصین داخلی در طول‌این دوره، با شرکت‌های خارجی مانند Danielli و Ansaldo همکاری داشته است به گونه‌ای که با تولید تعدادی از ‌این ماشین‌آلات، علاوه بر کاهش وابستگی نیاز داخلی به واردات، به اصلاح خطوط تولید کارخانجات داخلی کمک شایانی کرده است. همچنین همزمان در ساخت پروژه‌هایی نظیر کارخانه خوراک دام گلپایگان، خوراک دام اتحادیه گیلان و بهینه‌سازی کارخانه خوراک دام قزوین نقش ایفا نموده و با تکیه بر تجربیات صنعتی و مدیریتی، موفق به تأسیس شرکت شهاب گستر خاوران، در سال 1378 شده است.

پیام شرکت


به نام هستی بخش
کارآفرینان و سرمایه‌گزاران صنعتی گرانقدر
لازم میدانم سخنم را با گفته‌ای از بنیانگذار ژاپن نوین، تویشو دوکو، آغاز نمایم:
"ما نه منابع طبیعی داریم و نه قدرت نظامی، ما فقط یک منبع در اختیار داریم و آن ظرفیت ابداع مغزهایمان است،
که‌ این منبع پایان‌ناپذیر است؛ باید آن را بسط داده، تربیت کرد و مجهز ساخت. ‌این قدرت در‌اینده‌ای نزدیک، گران‌بهاترین ثروت مشترک بشریت خواهد بود."
 
 

عمده فعالیت‌های ‌این شرکت را می‌توان به شرح زیر نام برد:


1. طراحی‌ فرآیندهای خطوط تولید و همچنین ارائه جانمایی‌های لازم و کامل از کارخانه با توجه به مصادیق طراحی فرآیند خط تولید، محاسبات سازه، معماری و ساختمانی، تاسیسات مکانیکال و الکتریکال.
2. طراحی و ساخت خط تولید و ماشین آلات کارخانجات خوراک دام و طیور، تکنولوژی تولید خوراک دام و طیور، خط تولید خوراک مرغ تخم گذار، تولید دان مرغی، خط تولید خوراک شترمرغ، ماشین آلات فراوری خوراک دام و طیور، کارگاه کوچک تولید خوراک دام و طیور، ماشین آلات تولید خوراک بلدرچین، اتوماسیون کارخانه خوراک دام و طیور.
3. طراحی و ساخت خط تولید و ماشین آلات تولید خوراک آبزیان، خط تولید خوراک میگو، ماشین آلات تولید خوراک ماهی‌های تزئینی، دستگاه تولید غذای ماهی قزل آلا، خط تولید اکسترودر خوراک آبزیان، ماشین آلات تولید خوراک ماهیان در قفس، ماشین آلات پلت غذای ماهی ، خشک ‌کن خوراک ماهی، ماشین آلات پلت غذای کپور، ماشین آلات تولید خوراک خاویار.
4. طراحی و ساخت ماشین آلات خط تولید مکمل و کارخانه مکمل سازی، ماشین آلات خط تولید مکمل معدنی و ویتامینه.
5. طراحی و ساخت ماشین آلات تولید کنسانتره ،ماشین آلات تولید پرمیکس، خط تولید کنسانتره دامی، ماشین آلات تولید کنسانتره طیور، ماشین آلات تولید کنسانتره آبزیان.
6. طراحی و ساخت ماشین آلات خطوط انتقال مواد، ساخت باکت الواتور و بالابر کاسه‌ای، ساخت چین کانوایر و نوار نقاله زنجیری، ساخت نوار نقاله انتقال مواد، ماشین انتقال دهنده غلات.
7. طراحی و ساخت ماشین آلات سفارشی در خطوط تولید، ماشین آلات صنایع غذایی، خط تولید پودر گوجه فرنگی، دستگاه خشک کن گوجه فرنگی، دستگاه خشک کن دوار، دستگاه خشک کن تونلی، دستگاه خشک کن طبقاتی.
8. طراحی و ساخت انبار ذخیره و انبار های مکانیزه غلات، ماشین آلات انبار ذخیره غلات، سیلوی فلزی غلات، سیلوی فلزی سیمان.
9. طراحی و ساخت خط تولید فول فت سویا و ماشین آلات سویای پرچرب الکسترود شده.

توانمندی‌ها

شرکت شهاب گستر خاوران با بهره‌گیری از توان بالای فنی و مهندسی، کادر کارشناسی مجرب، همچنین دسترسی به نرم افزارها، سخت افزار و استانداردهای موردنیاز، مفتخر است تجربیات خود را در زمینه اجرای پروژه‌ها به صورت کلیدگردان، طراحی و ساخت ماشین‌آلات و تامین تجهیزات ارایه نماید. خدمات فنی و مهندسی این شرکت در شش بخش تخصصی با تفکر تحت کنترل گرفتن همه عوامل موثر بر کیفیت شکل گرفته است و در مجموع قادر است کلیه مراحل انجام یک پروژه صنعتی را بر اساس شرح فعالیت‌های ذیل انجام رساند:
 
 

الف)بخش خدمات فنی و مهندسی

1. تحلیل داده‌های کارفرما و رفع نقص، تضاد و یا ابهام احتمالی در آنها بعنوان نیازمندیهای پروژه
2. تبدیل‌این داده‌ها به مشخصات و ویژگی‌های فنی
3. طراحی سیستم فرآیند و یا ماشین بر اساس ویژگی‌ها و مشخصات دریافتی
4. کنترل و تصدیق طراحی توسط کمیته فنی
5. اجرای طرح
6. کنترل‌های اولیه حین ساخت
7. نصب و راه اندازی
8. تست‌های عملیاتی و تولید آزمایشی
9. ارائه مستندات راهبری، بهره برداری، تعمیر و نگهداری
10. ارائه خدمات گارانتی و پس از فروش

ب) بخش طراحی

با توجه به نوع پروژه‌ها و داده‌های اولیه ارائه شده و مستندات موجود آن، طراحی ممکن است به یکی از روشهای ذیل انجام پذیرد که به شرح هر یک از‌این روش‌ها به صورت جداگانه خواهیم پرداخت.
1. طراحی پایه:
این روش در پروژه‌هایی به کار می‌رود که مطالعات فاز صفر آنها توسط کارفرما و یا مشاور وی انجام شده و صرفاً اطلاعات کلی در خصوص پروژه موردنظر ارائه می‌گردد و لذا طراحی پروژه شامل محاسبات مهندسی، تهیه نقشه‌های اجرائی و لیست قطعات و سایر اطلاعات موردنیاز اجرای پروژه در تعهد ‌این شرکت قرار می‌گیرد. این شرکت سایر اطلاعات موردنیاز را از منابع مختلف بدست آورده و بر اساس آن طراحی را با کمک نرم افزارهای مناسب در‌این زمینه انجام داده و پس از تصویب توسط کمیته فنی، مجموعه طراحی و نقشه‌های اجرائی و WPS جوشکاری در قالب یک مجموعه به نام «طراحی جامع پروژه» ارائه می‌گردد.
2. مهندسی معکوس
این روش در مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرد که کارفرما سفارش ساخت یک دستگاه و با خط تولید مشابه را ارائه می‌دهد. نقشه‌های اجرائی، مونتاژی و لیست قطعات و ماشین‌آلات به همراه مشخصات فنی مربوطه تهیه می‌گردد. در صورت درخواست، همزمان با مشابه‌سازی دستگاه یا خط تولید، تغییرات لازم در طراحی به منظور بهینه‌سازی عملکرد انجام می‌پذیرد.
3. تکمیل مستندات طراحی
در حال حاضر تعدادی از پروژه‌های بزرگ کشور به صورت ورود تکنولوژی از شرکت‌های خارجی انجام می‌پذیرد. در‌این پروژه‌ها، کارفرما نقشه‌های اجرائی و کلیه اطلاعات موردنیاز را ارائه داده و وظیفه بخش طراحی، ارائه نقشه‌های کارگاهی، SHOP DWG و WPS می‌باشد. این نوع پروژه‌ها عمدتا با نظارت دقیق شرکت‌های خارجی دارنده تکنولوژی و یا گروه مشاورین‌ انجام می‌پذیرد.
 
 

ج) بخش تدارکات:

این شرکت در تدارکات و خرید انواع مواد و تجهیزات از داخل و خارج، آماده ارائه خدمات زیر می‌باشد.
1. تعیین مشخصات کامل کالا بر اساس جغرافیای محل طرح و شرایط مواد اولیه در دسترس.
2. تهیه لیست تامین‌کنندگان واخلی و خارجی و تفکیک آنها بر اساس الزامات فنی و سرمایه‌ای تامین‌کنندگان.
3. ارزیابی و انتخاب صحیح تامین‌کنندگان
4. تهیه و پیشنهاد خرید از تامین‌کنندگان تایید شده با توجه به الزامات فنی و مهندسی
5. ارزیابی پیشنهادات و انتخاب تامین‌کننده کالا و مواد پس از تایید کمیته فنی
6. انجام خدمات بازرسی حین ساخت و تحویل و ترخیص کالا
7. همکاری در انجام خریدها بصورت ریالی، ارزی، ريالی-ارزی

د) بخش اجرا (ساخت، مونتاژ و نصب):

پس از تکمیل مستندات طراحی و تایید آن توسط کمیته فنی، مستندات به مدیر پروژه ارائه شده و برنامه‌ریزی اجراء انجام می‌گردد. بر اساس CPM تهیه شده عملیات اجرایی پروژه آغاز می‌گردد. روش اجرایی پروژه در شرکت، روش مدیریت مهندسی است. در‌ این روش مدیر پروژه در ابتدا پروژه را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده و پس از تشکیل گروه‌های کاری متشکل از پیمانکاران و پرسنل فنی شرکت و ضمن نظارت مستمر بر فعالیت گروه‌های کاری، هماهنگی لازم را بین آنان بوجود می‌آورد. ‌این روش باعث می‌شود فعالیت‌های مختلف پروژه تا حد امکان موازی شده و زمان پروژه و هزینه آن کاهش یابد. در ساخت ماشین‌آلات از امکانات بهینه مثل برش لیزر، خم CNC، تراش CNC، استفاده می‌گردد. در مراحل مونتاژ و رنگ‌آمیزی با رعایت استانداردها از نظر آماده‌سازی سطوح و ضخامت لایه‌های رنگ، از روش‌های اجرائی بهینه استفاده می‌گردد.
 
 

ه) سیستم کنترل و نظارت:

این شرکت قادر است کلیه امور بازرسی، نظارت بر طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی، تست‌های مرحله‌ای و عملیاتی با بار و بدون بار را با استفاده از کارشناسان متخصص و مجرب انجام داده و مستندات مربوطه را تنظیم نماید. مراحل تحت کنترل عبارتند از:
1. مواد اولیه و ابزار آلات
2. قطعات استاندارد ازقبیل پیچ و مهره، یاتاقان بلبرینگ و غیره
3. برشکاری و قطعه سازی
4. کنترل جوشکاری، شامل کنترل چشمی، تست‌های مخرب و غیر مخرب
5. کنترل‌های میان ساختی و مونتاژ اولیه
6. کنترل سند بلاست با توجه به مستندات و الزامات
7. کنترل رنگ‌آمیزی بر‌اساس متریال رنگ، روش اجرا، کنترل ضخامت و جسبندگی
8. کنترل مونتاژ نهایی و تست عملکردی از ماشین‌آلات و خطوط تولید
9. تهیه مدارک و اسناد کنترل کیفیت و QCTM مربوطه

و) بخش گارانتی و خدمات پس از فروش:

کلیه ماشین‌آلاتی که در این شرکت طراحی و ساخته می‌شوند، دارای یکسال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش بوده و امکان عقد قرارداد در زمینه مشاور فنی راهبردی خط تولید، اصلاح ساختار و نگهداری فرآیند عملیاتی، مهیا می‌باشد.
با توجه به نوع پروژه‌ها و ماشین‌آلات،‌ این شرکت خدمات پس از فروش را به صورت برگزاری دوره‌های آموزشی، تأمین قطعات و لوازم یدکی، سرویس، بازبینی تجهیزات و ماشین‌آلات، به انجام می‌رساند.
از خدمات ویژه این شرکت، ارائه نقشه راه برای خطوط تولیدی می‌باشد که در حال فعالیت بوده و نیاز به مشاوره برای به روز شدن و بهینه سازی دارند.
ساختار مکانیک تولید خوراک، پیشرفت قابل توجه‌ای کرده است و نیاز به اعمال تغییرات در واحد‌های تولیدی که در گذشته ایجاد گردیده، احساس می‌گردد.
نیروی انسانی فعال در این صنایع نیاز به آموزش داشته و همزمان بایستی با ایجاد ساختار مناسب سخت افزاری در جهت حصول به یک محصول نهائی خوب با ضریب تبدیل و کیفیت مناسب قدم برداشت.
 

ایزو 9001، ماشین آلات خوراک دام و طیور و آبزیان
ایزو 14001، واردات ماشین آلات، سازنده ماشین آلات خوراک دام و طیور
ایزو 45001، شهاب گستر خاوران، سازنده کارخانجات خوراک دام و طیور،
ce، شهاب گستر خاوران، خرید دستگاه تولید خوراک دام
ایزو ims، مجید درستکار، واردات ماشین‌آلات، شهاب گستر خاوران ، ایزو IMS
فارسی